یزدفردا "بي بي سي نوشت: اعلام رسمي آراي شمارش شده تا کنون از سوي ستاد انتخابات کشور نشانگر انتخاب دوباره احمدي نژاد به رياست جمهوري است.


به گزارش برنا به نقل از بي بي سي، محمود احمدي نژاد بيش از 67 درصد از آراي شمارش شده تاکنون را به خود اختصاص داده است و به اين ترتيب مدعي اول پيروزي در اين رقابت بزرگ است. در مقابل رقيب اصلاح طلب او ميرحسين موسوي معترض از نتايج، از وجود اختلالاتي در راي گيري شکايت دارد.
به گزارش خبرنگار بي بي سي از تهران، طبق آخرين آمار رسمي، احمدي نژاد برنده آشکار انتخابات اين دوره خواهد بود و بعيد به نظر مي رسد ادامه شمارش تأثير چنداني بر آمار کلي داشته باشد. او همچنين از شوک و ناباوري طرفداران موسوي از نتايج خبر داد.
در ادامه اين گزارش آمده است انتظار مي رود موسوي که از نتايج آراء ناراضي است به اعتراض و بحث در اين رابطه بپردازد، همان گونه که پيش از اين هم از کمبود برگ راي در بعضي از نقاط کشور معترض بود و اظهار داشت که اين مساله باعث شد ميليونها نفر از راي دادن منصرف شوند.
او همچنين از راه ندادن ناظران انتخاباتي اش در برخي از پايگاه هاي اخذ رأي معترض بود. بر اساس آمار رسمي سهم موسوي از آراي شمارش شده تاکنون حدود 32 درصد است. به اين ترتيب به نظر مي رسد احمدي نژاد براي 4 سال آينده هم بر کرسي رياست جمهوري مي نشيند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا